Regulamin mistrzostw międzynarodowych

REGULAMIN CIPC
DOTYCZĄCY ZAWODÓW W WOLNYM PALENIU FAJKI

1 MISTRZOSTWA MIĘDZYNARODOWE
1.1 Międzynarodowe Mistrzostwa w wolnym paleniu fajki od dłuższego czasu odbywają się co roku pod nadzorem CIPC. Istnieją dwa rodzaje mistrzostw międzynarodowych:
• Mistrzostwa Świata
• Puchar Świata

1.2 Mistrzostwa Świata
1.2.1 Mistrzostwa Świata to zawody indywidualne.
1.2.2 Oprócz osób indywidualnych, w zawodach może uczestniczyć jedna (1) drużyna z każdego kraju (Drużyna Narodowa).
1.2.3 Każda Drużyna Narodowa będzie składała się z członków zrzeszonych w Krajowej Federacji, która ich nominowała. Drużyny mogą składać się z kobiet i mężczyzn. Drużyny mogą być również mieszanej narodowości (ale na to potrzeba zgody prezydentów Federacji Krajowych).
1.2.4 Nazwiska członków Drużyny Narodowej zostaną podane przez Prezydenta Krajowej Federacji.
1.2.5 Mistrzostwa Świata odbywają się co 2 lata.
1.2.6 W zawodach oceniani są zawodnicy indywidualni i Drużyny Narodowe.
1.2.7 Indywidualny zwycięzca Mistrzostw Świata ma prawo do tytułu „Mistrza Świata”.
1.2.8 Kraj, który wygrał Mistrzostwa Świata drużynowo, ma prawo używać tytułu „Najlepsza Drużyna Narodowa Świata”.

1.3 Puchar Świata
1.3.1 Puchar Świata to zawody drużynowe.
1.3.2 Każdy zarejestrowany zawodnik indywidualny musi być zarejestrowany jako członek drużyny klubowej, z wyjątkiem przypadków określonych w art. 1.3.4, 1.3.5 i 1.3.6.
1.3.3 Drużyny klubowe mogą być mieszane pod względem płci. Drużyny klubowe mogą być mieszane pod warunkiem, że są członkami klubu.
1.3.4 Jeśli łączna liczba uczestników z jednego klubu jest mniejsza od minimalnej liczby wymaganej do utworzenia drużyny (patrz art. 3.1), mogą oni utworzyć lub uzupełnić drużynę mieszaną z innym klubem z tego samego kraju lub mogą zgłosić się jako indywidualni zawodnicy – ​​patrz art. 1.3.6.
1.3.5 Jeśli łączna liczba uczestników z jednego kraju jest mniejsza od minimalnej liczby wymaganej do utworzenia drużyny (patrz art. 3.1), mogą oni utworzyć lub uzupełnić drużynę mieszaną z drużyną z innego kraju lub mogą zgłosić się jako indywidualni zawodnicy – ​​patrz art. 1.3.6.
1.3.6 Indywidualni zawodnicy, którzy nie zostaną uwzględnieni w drużynie nie później niż dziesięć (10) dni przed datą mistrzostw, zostaną przydzieleni do drużyny mieszanej lub dodani do istniejącej drużyny według uznania organizatorów. Zostaną poinformowani o włączeniu do drużyny przez organizatorów podczas rejestracji w miejscu zawodów.
1.3.7 Liczba drużyn dla każdego klubu lub kraju nie jest ograniczona.
1.3.8 Nazwiska członków drużyny figurują w spisie członków lokalnych klubów zrzeszonych w Krajowej Federacji należącej do CIPC.
1.3.9 Puchar Świata odbywa się co 2 lata pomiędzy Mistrzostwami Świata.
1.3.10 Zarówno drużyny, jak i osoby indywidualne są oceniane podczas zawodów.
1.3.11 Zwycięska drużyna Pucharu Świata ma prawo do miana „Mistrzów Drużynowych Pucharu Świata”.
1.3.12 Indywidualny zwycięzca Pucharu Świata ma prawo do miana „Indywidualnego Zwycięzcy Pucharu Świata”.
1.4 Mistrzostwa Międzynarodowe muszą być przeprowadzone zgodnie z niniejszymi zasadami.

2 INNE MISTRZOSTWA I ZAWODY
2.1 Inne mistrzostwa i zawody:
• Mistrzostwa Krajowe
• Zawody Regionalne
• Inne zawody
2.2 Organizator decyduje, czy osoby i/lub drużyny będą rywalizować w zawodach.
2.3 Inne mistrzostwa i zawody mogą być organizowane w pełnej lub częściowej zgodności z niniejszymi zasadami.

3 DRUŻYNA
3.1 Drużyna to grupa indywidualnych uczestników. Każdy Drużyna musi składać się z co najmniej trzech (3) i maksymalnie pięciu (5) palaczy.
3.2 Końcowy czas palenia drużyny oblicza się jako sumę trzech (3) najlepszych czasów jego członków.

4 CEL KONKURSU
4.1 Celem konkursu jest, aby uczestnicy lub drużyny palili fajkę przez jak najdłuższy czas bez ponownego zapalania aż do pozostania w konkursie tej/tego, kto zrobi to najdłużej. Każdy uczestnik lub drużyna będzie musiał użyć tej samej ilości tytoniu, tej samej marki i rodzaju fajki oraz tego samego rodzaju ubijacza.

5 UCZESTNICTWO
5.1 W konkursie mogą brać udział wyłącznie osoby powyżej 18 roku życia i członkowie klubów fajkwych zrzeszonych w Krajowej Fegeracji (która musi być członkiem CIPC).
5.2 Organizator ma prawo ograniczyć liczbę uczestników. Limit ten musi jednak zostać podany, gdy klub zostanie wyznaczony do organizacji zawodów.
5.3 Uczestnik zobowiązany jest sprawdzić poprawność wprowadzonych danych podczas rejestracji w miejscu zawodów. Po zamknięciu rejestracji organizator nie jest zobowiązany do poprawiania nieprawidłowych lub niekompletnych danych.
6 OPŁATA WSTĘPNA
6.1 Organizatorzy ustalą opłatę wpisową za zawody; każdy uczestnik zapłaci opłatę (bezzwrotną) do czasu upływu terminu rejestracji ustalonego przez organizatorów.
6.2 Zgłoszenie w ostatniej chwili lub zastąpienie może zostać przyjęte lub odrzucone przez organizatorów.
6.3 Oprócz opłaty wpisowej każdy uczestnik, który poprosi o zgłoszenie w ostatniej chwili lub zamianę (patrz art. 6.2), może być zobowiązany do pokrycia wszelkich poniesionych kosztów.

7 TYTOŃ
7.1 Uczestnicy będą używać wyłącznie tytoniu wybranego przez organizatorów konkursu.
7.2 Ilość tytoniu, która zostanie użyta, wyniesie trzy (3) gramy (+\- 0,1 grama).
7.3 Organizatorzy podadzą nazwę wybranego tytoniu (który musi być łatwo dostępny na arenie międzynarodowej) wraz z pełnym programem wydarzenia, na co najmniej dwa (2) miesiące
przed zawodami.

8 FAJKA, UBIJACZ, ZAPAŁKI
8.1 Organizatorzy zapewnią wszystkim uczestnikom fajkę, ubijacz i dwie zapałki w pudełku, które zostaną użyte na początku konkursu.
8.2 Fajki będą wykonane z wrzośca, proste, o klasycznym kształcie, z wyjmowanym filtrem lub reduktorem/adapterem i będą mogły pomieścić co najmniej trzy (3) gramy tytoniu.
8.3 Organizatorzy ogłoszą dokładne wymiary fajki, która będzie używana w konkursie, co najmniej dwa (2) miesiące wcześniej, zgodnie z postanowieniami art. 8.2 powyżej.
8.4 Organizatorzy wyślą fajkę próbną do dowolnego klubu na żądanie, za opłatą. Organizatorzy mogą jednak ograniczyć całkowitą liczbę fajek próbnych wysyłanych w ten sposób.
8.5 Jeśli fajka dostarczona przez organizatora jest wyposażona w filtr lub reduktor/adapter, uczestnicy mogą go usunąć, jeśli chcą. Uczestnikom nie wolno dodawać ani zakładać własnego filtra lub reduktora/adaptera (patrz art. 10.4).
8.6 Drewniany ubijacz musi mieć średnicę od czternastu (14) do piętnastu (15) mm i długość stu (100) mm (+\- 5 mm), bez malowania lub innej obróbki powierzchni. Dozwolone jest grawerowane lub wypalane loga i/lub nazwy zawodów. Krawędzie cięcia nie powinny być szlifowane, krawędzie muszą być ostre.
8.7 Dwie (2) dostarczone zapałki będą przechowywane w pudełku – ich długość musi wynosić od czterdziestu pięciu (45) do sześćdziesięciu (60) mm.

9 JURY
9.1 Jury ma pełną moc wiążącą i składa się z co najmniej trzech (3) osób, a maksymalnie pięciu (5) osób, w następujący sposób:
9.1.1 prezes CIPC lub jego/jej nominowany
9.1.2 przedstawiciel organizatora konkursu z klubu fajkowego, którego obowiązkiem jest mianowanie stewardów, ogłaszanie decyzji i wyników, a w razie potrzeby również pośrednich czasów konkursu
9.1.3 co najmniej dwóch (2) członków jury, będących prerzydentami Krajowych Federacji lub ich nominowanymi, nominowanych na posiedzeniu Zgromadzenia Ogólnego CIPC w dniu poprzedzającym konkurs
9.2 W każdej grupie dziesięciu (10) uczestników będzie uczestniczył co najmniej jeden (1) steward. Stewardzi zostaną wyznaczeni przez organizatora konkursu. Będą oni kontrolować konkurs, stale nadzorować uczestników i używać karty rejestracji czasu umieszczonej przed uczestnikiem, aby rejestrować czas osiągnięty przez każdego uczestnika. Zaleca się również zapisanie osiągniętego czasu na oddzielnej kartce papieru jako kopii zapasowej. Sędziowie rozdadzą fajki i inne przedmioty określone poniżej w art. 10.3, 10.7 i 10.17.5. Będą oni zwracać się o instrukcje do jury, gdy zajdzie taka potrzeba, poprzez podniesienie czerwonej kartki. Jury ma prawo zmienić stewarda w trakcie zawodów, jeśli okaże się nieefektywny.

10 PRZEBIEG ZAWODÓW
10.1 Każdy uczestnik otrzyma ponumerowaną kartę rejestracji czasu, arkusz białego papieru biurowego w formacie A4 (zwykły lub ze znakiem wodnym, na przykład nazwą lub logo konkursu) oraz opcjonalny identyfikator z nazwiskiem, która ma być widoczna. Następnie każdy uczestnik usiądzie przy swoim odpowiednio ponumerowanym stole/miejscu.
10.2 Woda nie jest umieszczana na stole. Zostanie ona później rozdana przez stewarda
(patrz art. 10.17.5).
10.3 Gdy organizator konkursu da sygnał, steward dostarczy każdemu uczestnikowi jedną (1) fajkę, jeden (1) ubijacz i dwie (2) zapałki w pudełku, jak opisano w art. 8; po zbadaniu fajki należy ją umieścić przed każdym uczestnikiem. Każda wadliwa fajka może zostać wymieniona.
10.4 Uczestnikom nie wolno dodawać ani umieszczać w fajce żadnych obcych substancji, takich jak kreda, filtr lub reduktor/adapter (patrz art. 8.5) lub podobnych materiałów. Nie zezwala się na stosowanie specjalnych kremów do rąk lub dodatków do opuszków palców.
10.5 Uczestnikom wolno używać wyłącznie drewnianego ubijacza dostarczonego przez organizatorów.
10.6 Uczestnikom nie wolno modyfikować ubijacza w żaden sposób, poprzez szorstkowanie powierzchni, tworzenie rowków, nawilżanie itp. Dozwolone jest zaznaczanie głębokości główki fajki poprzez okrążenie ubijaka lub użycie długopisu.
10.7 Gdy organizator zawodów da sygnał, każdy steward umieści przed każdym uczestnikiem jedną (1) porcję tytoniu. Uczestnikom nie wolno dotykać tytoniu, dopóki nie zostanie ogłoszony start.
10.8 Steward sprawdza, że przed każdym uczestnikiem będą znajdować się tylko następujące przedmioty:
10.8.1 fajka
10.8.2 drewniany ubijacz
10.8.3 dwie (2) zapałki w pudełku
10.8.4 porcja tytoniu
10.8.5 arkusz białego papieru biurowego w formacie A4
10.8.6 karta rejestracji czasu
10.9 Nie są dozwolone żadne inne przedmioty (narzędzia, światła, lustra, specjalne okulary itp.). Smartfony i urządzenia osobiste muszą stale pozostawać przy zawodniku. Smartfony muszą być przełączone w tryb cichy.
10.10 Gdy organizator zawodów da sygnał startu, uczestnicy otworzą paczkę tytoniu i będą mieli pięć (5) minut na napełnienie fajki.
10.11 Tytoń może być rozdrabniany wyłącznie w tym okresie przygotowawczym.
10.12 Uczestnikom nie wolno w żaden sposób nawilżać tytoniu.
10.13 Po upływie dozwolonych pięciu (5) minut steward usuwa pozostały tytoń i woreczki.
10.14 Gdy organizator zawodów da sygnał, uczestnicy muszą zapalić swoje fajki, a czas będzie liczony od tego momentu.
10.15 Uczestnicy mają jedną (1) minutę na zapalenie fajki za pomocą jednej (1) lub obu zapałek. Każda zapałka, która pęknie lub nie zapali się, zostanie wymieniona przez stewarda.
10.16 Po upływie jednej (1) minuty steward usunie pozostałe zapałki i pudełka.
10.17 Każdy uczestnik musi pamiętać, że:
10.17.1 ubijacz może być używany tylko wtedy, gdy fajka znajduje się w ustach
10.17.2 uczestnicy NIE MOGĄ uderzać ani potrząsać fajką w żaden sposób. Dozwolone jest odwrócenie fajki, aby usunąć popiół za pomocą lekkiego stuknięcia w popielniczce; jednak zgubiony tytoń nie może zostać włożony na powrót do fajki
10.17.3 uczestnicy mogą wyjąć ustnik z fajki na kilka sekund podczas zawodów, aby usunąć z niego płyn, uderzając nim o kartkę białego papieru biurowego lub dmuchając przez niego
10.17.4 kartka białego papieru biurowego może być używana przez uczestników do wycierania ubijacza podczas zawodów
10.17.5 uczestnikom wolno pić wodę po pierwszych dziesięciu (10) minutach zawodów. Steward postawi wodę na stole, zgodnie z poleceniem, 10 minut po starcie. Każdy uczestnik ma szklankę lub własną wodę butelkowaną dostępną na stole. Na podstawie recepty lekarskiej uczestnik może, oprócz wody, przyjmować leki w postaci stałej lub płynnej.
10.17.6 nie wolno podtrzymywać palenia fajki poprzez dmuchanie w główkę fajki przez usta lub nos. Są to podstawy do dyskwalifikacji
10.17.7 cisza podczas zawodów jest obowiązkowa – uczestnicy nie mogą wydawać niepotrzebnego hałasu
10.18 Jeśli zawodnik musi opuścić stół konkursowy na krótko (nudności, toaleta itp.), powiadamia o tym stewarda. Steward prosi go o wydmuchanie dymu z fajki. Jeśli fajka się pali, steward zapisuje aktualny czas opuszczenia stołu przez zawodnika. Jeśli fajka zgasła, steward postępuje zgodnie z art.10.20. Fajka musi pozostać na stole przed miejscem zawodnika. Kiedy zawodnik wraca do stołu, steward prosi go o wydmuchanie dymu z fajki. Jeśli fajka się pali, zawodnik kontynuuje zawody. Jeśli fajka zgasła, steward zapisuje aktualny czas opuszczenia stołu przez zawodnika na karcie rejestracji czasu zawodnika.
10.19 Uczestnik, którego fajka zgasła, niezwłocznie sygnalizuje ten fakt stewardowi i wręcza mu swoją kartę rejestracji czasu w celu zapisania osiągniętego czasu. Uczestnik potwierdza poprawność zarejestrowanego czasu swoim podpisem i opuszcza stół/salę zawodów tak szybko i cicho, jak to możliwe.
10.20 Jeśli steward podejrzewa, że ​​fajka zgasła, może poprosić uczestnika o wydmuchanie dymu. Jeśli fajka jest całkowicie zgaszona, a uczestnik nie zasygnalizował tego w odpowiednim czasie, jak określono w art. 10.19, steward powiadamia jury tym fakcie, co skutkuje dyskwalifikacją uczestnika z powodu braku uczciwej gry.
10.21 Zdyskwalifikowany uczestnik musi oddać swoją kartę rejestracji czasu stewardowi.
10.22 Jeśli jakakolwiek fajka się przepali, jury zdyskwalifikuje uczestnika.

11 REKLAMA
11.1 Na ubraniach członków jury lub uczestników nie jest dozwolona żadna reklama ani nazwa handlowa (tylko przypinki klubowe itp.). Dozwolone są stroje klubowe z nazwą klubu i/lub logo klubu.

12 WYNIKI KOŃCOWE
12.1 Jury sporządzi ostateczną listę zwycięzców. Decyzja jury jest ostateczna i wiążąca.

13 ZWYCIĘZCA
13.1 Zwycięzcą zostanie osoba lub drużyna, który/a osiągnie najdłuższy czas palenia, pod warunkiem, że fajka nie zostanie przepalona, ​​a uczestnik nie złamał żadnego z regulaminów. Jury obejrzy fajki konkursowe dziesięciu (10) najlepszych zawodników, aby ustalić, czy fajki nie zostały przepalone.
13.2 Organizatorzy mogą przyznać specjalne nagrody i sporządzić specjalną listę zwycięzców dla pań.

14 SKARGI
14.1 Uczestnicy mają prawo odwołać się od decyzji stewarda lub wpisanego czasu palenia, składając skargę do jury do dziesięciu (10) minut po zakończeniu zawodów.
14.2 Po upływie wyżej wymienionego czasu żadne skargi nie będą przyjmowane.
14.3 Organizatorzy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody lub obrażenia spowodowane przez rzeczy lub osoby, niezależnie od tego, czy są uczestnikami, czy nie.
14.4 Przystępując do zawodów, uczestnicy domyślnie zgadzają się przestrzegać niniejszego Regulaminu CIPC.

15 POROZUMIENIA MIĘDZY KLUBAMI NARODOWYMI
15.1 Kluby należące do CIPC akceptują niniejszy regulamin jako jedyny obowiązujący przy przyznawaniu tytułów zgodnie z art. 1.2.7, 1.2.8, 1.3.11 i 1.3.12.
15.2 Artykuły te mogą być wykorzystywane przez Stowarzyszenie Narodowe do organizacji mistrzostw krajowych. Tytuł Zwycięzcy Krajowego (zwycięzcy drużynowego) przyznawany jest zgodnie z art. 1.2.7, 1.3.11 i 1.3.12.
15.3 Zarząd CIPC zastrzega sobie prawo do decydowania w każdej sprawie, która może się pojawić. Podczas zawodów jury zawodów decyduje w każdej sprawie.

Wersja 2.6
Uchwalona i zaakceptowana na Walnym Zgromadzeniu CIPC w Poznaniu 26 października 2024 roku

tłumaczenie: Jacek Schmidt